
سیستم مدیریت هوشمند هتلی

هوشمند سازی هتل ها شامل چه قسمت هایی است ؟
هتل هوشمند دارای محیطی پویا و مقرون به صرفه به دلیل یکپارچه کردن چهار عنصر اصلی یعنی ساختار، سامانه ها، سرویس ها، مدیریت و ارتباط میان آنها است و با تکیه بر مواردی که اشاره می شود طراحی یک هتل هوشمند انجام می گیرد:

۱- هوشمند سازی اتاق ها:این گزینه شامل بخش های مختلف کنترلی (قفل هوشمند درب ورودی/ سنسور تشخیص حضور در نشیمن/ کنترل افراد/ باز کردن یا قفل کردن درب اتاق از بخش پذیرش/ سنسور تشخیص حضور در ورودی اتاق/ کنترل فن کوئل/ سنسور باز و بسته بودن پنجره ها/ کلید های هوشمند با قابلیت تعریف سناریو/ ریموت کنترل/ سنسور درب ورودی/ پنل کنترل سر تخت و…) می گردد.

2- امکان ارسال پیام های خاص :
SOS:
در صورت قرار گرفتن میهمان در شرایط بحرانی و اورژانسی این امکان وجود دارد که مهمان در داخل سوئیت از طریق پنل هوشمند به پذیرش اعلام خطر کند و پذیرش از طریق نرمافزار هتلی آلارم خطر مربوط به آن سوئیت را دریافت کرده و در حداقل زمان ممکن در جهت رفع نمودن خطر اقدام نماید.
MAKE UP ROOM:
مسافر درخواست تمیز کردن اتاق را با انتخاب کلید مربوطه از طریق پنل هوشمند یا کارت¬هلدر و توسط سیستم مدیریت مرکزی به اطلاع بخش پذیرش و یا بخش خانه دار میرساند و بعد از آن چراغ مربوط به آن در پنل پشت در اتاق (hotel doorbell) روشن خواهد شد.
LUNDRY:
با انتخاب این گزینه از روی پنل هوشمند و یا محل کارت¬هلدر، علاوه بر روشن شدن چراغ مربوطه در پشت در اتاق اطلاعات مربوط به درخواست شستوشوی لباس ها به بخش پذیرش ارسال میگردد.
DO NOT DISTURB:
در صورت انتخاب فرمان مزاحم نشوید توسط مهمان به سیستم مدیریت مرکزی مطلع شده و مانع از ایجاد مزاحمت برای آن سوئیت میشود علاوه بر این سیستم زنگ لمسی غیر فعال می شود.
CHECK OUT:
هنگامی که مهمان قصد ترک هتل را دارد با ارسال فرمان CHECK OUT به سیستم مدیریت مرکزی هوشمند اطلاع می دهد و پذیرش اطلاعات لازم را از طریق نرم افزار هتلی دریافت و اقدامات لازم برای تحویل گرفتن سوئیت مذکور را انجام میدهد.

3-سیستم مدیریت مهمانان :

4- کنترل روشنایی فضای عمومی و یا سوییت ها :

5- سیستم نظارت تصویری و دوربین مداربسته :

6- سیستم ایمنی و امنیتی هوشمند :

7- سیستم کنترل تردد و پارکینگ :
۱- کاهش مصرف انرژی در مدت طولانی
۲- کاهش هزینه های نگهداری
۳- حذف خطای انسانی به دلیل کنترل هوشمند
۴- ثبت دقیق میزان استفاده هر اتاق از منابع انرژی
۵- گزارش گیری دقیق از عملکرد اجزای مختلف ساختمان
۶- اعلام آلارم های هشدار دهنده برای بازبینی تجهیزات
۷- امکان کنترل از راه دور

8- کنترل سیستم سرمایش و گرمایش :
امکان کنترل تمامی امکانات و تجهیزات سوئیت از طریق تلفن همراه میهمان
سوالات متداول پیرامون هتل هوشمند
هتل هوشمند چیست؟
هتلی که برای پذیرایی از مهمانان خود از نهایت ابزارهای الکترونیکی استفاده میکند؛ به طوریکه حتی ابزارهای معمولی و دستگاهها نیز قادر خواهند بود دادهها را دریافت یا ارسال کنند به هتل هوشمند معروف میباشد.
مزایای هتل هوشمند برای هتل داران در چیست؟
اولین و مهمترین مزایای این هتل؛ دو جانبه بودن استفاده از سیستم هوشمند آن میباشد. به طوریکه هم هتلداران و هم مهمانان از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد و منفعت آن به هر دو خواهد رسید. برخی از هتلها نقشههای اینترنتی را به دیوار وصل کردهاند. مسافران میتوانند نظرات کاربران و همچنین اطلاعاتی در مورد جاذبههای دیدنی؛ کافهها و رستورانهای مقصد را کسب کنند.
مزایای هتل هوشمند برای مهمانان و مسافران در چیست؟
مهمانان و مسافران با اقامت در این هتل سطح بسیار بالایی از مالکیت شخصی را تجربه خواهند کرد. مهمانان با در دست داشتن کنترل تلویزیون از راه دور و در اتاق خود؛ آنچه را که نیاز دارند به صورت خودکار درخواست میکنند. این درخواستها با نام خود میهمان ثبت میگردد و در مدت زمان بسیار کوتاهی پاسخ داده میشود. مهمانان با حضور در این هتلها به راحتی به اطلاعات مورد نظر دسترسی خواهند داشت.